Welcome Google

Eemsh(e)aven

En toen was daar Google.

Streek “zomaar” neer in onze Eemshaven. Eigenlijk natuurlijk niet zomaar; ze hadden er alle reden toe. En daar moesten de andere “grote jongens” ook van op de hoogte worden gebracht. Maar: hoe dan? Hoe breng je de unieke kenmerken van de Groningse Eemshaven onder de aandacht van wereldspelers in de datamarkt? Wij wisten er wel raad mee.

Beste locatie wereldwijd

We zijn in Groningen best bescheiden. Helemaal als je bedenkt dat de Eemshaven echt een van de beste dataportlocaties wereldwijd is. Google had dat snel door. Nu de rest nog. Groningen Seaports wilde daarom een mailing versturen. Vonden wij een goed idee, maar dan wel eentje die niet op de grote stapel (of erger: in de prullenbak) zou belanden.

Chique; daar kun je niet omheen

We kozen voor een chique brochure; seablue met goud. En die verpakten we in een nog chiquer, op maat gemaakt, houten doosje. Opvallend, duurzaam en charmant. Maar vooral niet te missen. Google heeft al gekozen. Nu de rest nog…

Beeld zegt meer dan tekst

In plaats van ellenlange teksten kozen we bij deze brochure een andere aanpak. Want; eenmaal uit het doosje gehaald, moesten we ook de aandacht vasthouden. Dus werden de unieke kwalificaties van de Eemshaven als dataportlocatie in iconen en illustraties verbeeld. Speciaal laten maken, want een eerste indruk maak je maar één keer.

We wachten dus met smart op de volgende “grote jongen” die zijn komst naar de Eemshaven aankondigt. Welkom Netflix, Amazon, Apple of …

Aan onze mailing zal het in ieder geval niet liggen, vinden wij.