Brouwerij Groninger

“Awoooooooooeh!”

Opdrachtgever:
Craft Brewery (brouwerij) Groninger

 

Een jongensdroom, eigenlijk: werken voor een biermerk. Die kans kregen we en grepen we in 2015. We gingen de uitdaging aan om een nieuw, echt Gronings bier in de markt te zetten.

 

We ontwikkelden de naam, het logo, de huisstijl, de website, een commercial en een beursstand. Alles dus.
Een paar maanden later ligt dit unieke bier bij diverse slijterijen en wordt het veelvuldig geschonken in verschillende kroegen in Groningen.

Jongensdroom

Als je de kans krijgt een jongensdroom waar te maken, dan grijp je die met beide handen aan. Wij wel in ieder geval. En de volledige merkbeleving optuigen voor een bier als dit wilden we stiekem al heel erg lang heel graag.

 

Bier moet smaakvol zijn. Dat is de belangrijkste succesfactor. Maar smaakvol bier zonder beleving gaat niet werken. Die beleving hebben wij toegevoegd. Niet heel moeilijk trouwens als je kijkt naar het unieke karakter van dit bier; echt puur Gronings bier, gebrouwen met Groningse producten.

Zo wordt er 100% Groningse oerspelt gebruikt. Mooi toch? Een unieke opdracht voor een uniek bier.

Lancering

Na maanden van hard werken en voorbereiding werd GRONINGER succesvol gelanceerd op het bierfestival in de Martinikerk. Vriend en vijand complimenteerde Brouwerij GRONINGER met de uitstraling en beleving. Het ultieme bewijs; mensen stonden in lange rijen om een biertje te mogen proeven.

“Op het leven”.

“Bottoms up!”

Packshot American Pale Ale
OP deze afbeelding staat een foto van een iMac en een iPhone 6 met hierop het ontwerp van de website van Craft Brewery Groninger.