Embrace change

Omarm verandering

Opdrachtgever: Embrace intranet

Embrace wilde naar het ‘Congres Intranet’. Beurzen en congressen zijn druk bezocht en vaak lijken de stands erg op elkaar. Hoe kun je dan toch opvallen? Dat was wat we voor Embrace wilden regelen.

Indruk is beleving

Om indruk te maken, is uitstraling nodig. Dat hebben we aan het concept voor Embrace gegeven.

Embrace is een online samenwerkomgeving en daarmee de basis voor een social intranet. Het verbindt mensen met ideeën, kennis en informatie om slimmer te kunnen werken. Embrace staat daarmee voor verandering. Verandering in samenwerken vooral, want er is in dit intranet geen sprake meer van een hiërarchie. Het maakt juist gebruik van van de individuele kwaliteiten en vindt deze allemaal even belangrijk. Dit zorgt ervoor dat iedereen makkelijk kennis en informatie kan uitwisselen.

 

Een hele duidelijke filosofie, dus. En daar kun je mooie dingen mee doen.

Symbool voor verandering

Als je als pay off ‘Change’ achter je naam zet en daarmee het statement “omarm verandering” meegeeft, dan zit daar nogal een belofte in. Vandaar dat we best groot durfden te denken.
We besloten dus om wereldberoemde ‘veranderaars’ te zoeken en te ‘embracen’. Marilyn Monroe, Steve Jobs, Ghandi hebben bijvoorbeeld allemaal veranderingen teweeggebracht in onze recente geschiedenis en mochten daarmee de hoofdrol spelen in alle uitingen van Embrace tijdens het congres.

Niet zomaar een foto

We hadden het prima bij dit idee kunnen laten. Foto’s afdrukken op een poster en wat andere “goodies”; dan waren we klaar geweest. Maar dit ging over verandering. Dus deden we het net even anders. De portretten van deze iconen werden opgebouwd uit een heleboel kleine Embrace logootjes. Alleen als je goed kijkt, anders kijkt, zie je dat. En dat zijn nou net de mensen die Embrace wil omarmen. De anderskijkenden en de scherpe geesten die openstaan voor “nieuw”.

Inspiratie in een tas

Bij de rest van de uitwerking gold ook: het mag net even anders. Dus in plaats van een saaie productfolder, maakten we een boekje vol met inspiratiebronnen van de mensen van Embrace. Links naar filmpjes, foto’s, quotes en ideeën. Inspiratie meegeven is veel betekenisvoller dan het meegeven van productspecificaties. En anders bovendien.
Deze inspiratieboekjes werden uitgedeeld in tassen met daarop de portretten van de “veranderhelden”.

Succesvol

Embrace doet het anders en Embrace doet het goed. Ze zijn door de Nielsen Norman Group uitgeroepen tot één van de tien beste intranetten van 2015 en eind vorig jaar vielen ze ook al in de prijzen toen ze een Intranet Innovation Award wonnen. Embrace Change werkt, mogen we wel zeggen.

Obama
BillGates
angelamerkel
Darwin
Madiba
Ghandi
SteveJobs
Madonna