Poplart Theatre

6 x 6 x 6 meter

Opdrachtgever: Poplart Theatre

Het Poplart Theatre is ontwikkeld door Haiko Meijer (Onix architecten) en theatermaker Michiel Johannes Jansen en is gemaakt van verduurzaamd populierenhout. De komende jaren is de houten kubus het speelveld voor theatervoorstellingen en culturele activiteiten.

Identity 

Het Poplart Theatre is een bijzonder project dat vroeg om een bijzonder logo. In ‘de kubus’ gaan binnen en buiten een samenspel met elkaar aan. De kaders van de kubus zijn de kaders van het ‘decor’.
Op deze manier hebben we ook gedacht tijdens het ontwikkelen van het logo en de huisstijl van het Poplart Theatre. Een duidelijk kubus is zichtbaar in het logo, de ‘P’. De geometrische vorm is op Escheriaanse wijze ontworpen waarmee we de rol van ‘binnen’ en ‘buiten’ zichtbaar maken.

H.N. Werkman

De voorstelling ‘De Omslag’ gaat over kunstenaar/dichter/drukker H.N. Werkman en z’n dochter Fie. De voorstelling is geschreven door Barbara Stok en bewerkt door Tom Jansen.
Aan 212 is gevraagd om deze voorstelling een gezicht te geven. We besloten om de huisstijl van Poplart te “ver-Werkmannen”. Met zijn technieken brachten we stijl aan in de identiteit van Poplart.  

Dit is het logo van Poplart Theatre die 212 heeft ontworpen. Een 'P' met een perspectief dat doet denken aan Escher.
Poplart_veld01
Poplart_veld02
Poplart_veld03
Poplart huisstijlelement
Dit is één van de affiches gemaakt voor de voorstelling over H.N. Werkman, 'De Omslag'.
Dit is één van de affiches gemaakt voor de voorstelling over H.N. Werkman, 'De Omslag'.
Dit is één van de affiches gemaakt voor de voorstelling over H.N. Werkman, 'De Omslag'.
Dit is één van de affiches gemaakt voor de voorstelling over H.N. Werkman, 'De Omslag'.

1 van 212, 2 van 212, 3 van 212…

We besloten om de affiches van de voorstelling ‘De Omslag’ handmatig te maken. Stuk voor stuk. Één voor één.
Onze hele silo lag vol met affiches. Er waren 200 affiches nodig. We besloten er natuurlijk 212 te maken en deze hebben we ook met de hand genummerd. Tijdens de voorstelling waren deze ‘druksels’ te koop bij het theater.
Noem het gekkenwerk, noem het gek op je werk…

Met de hand werden alle 212 affiches in de juiste kleur bedrukt.
Voor het theaterstuk 'De Omslag' van Poplart Theatre met als onderwerp H.N. Werkman maakt 212 alle afffiches handmatig.
Poplart_affiches01
De hele silo van pakhuis Albion, kantoor van 212 Fahrenheit, ligt vol met handgemaakt affiches.
Poplart affiche met rood en roze
Een affiche voor Poplart Theatre met hierop het logo dat 212 Fahrenheit heeft gemaakt uitgevoerd in twee blauwe tinten.
Een affiche voor Poplart Theatre met hierop het logo dat 212 Fahrenheit heeft gemaakt uitgevoerd in groen en wit.
Een affiche voor Poplart Theatre met hierop het logo dat 212 Fahrenheit heeft gemaakt uitgevoerd in geel en beige.