Echte innovaties

Opdrachtgever: SNN

Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN) stimuleert duurzame, innovatieve economische ontwikkeling van Noord-Nederland, mede door het verstrekken van subsidies.

 

De vraag

Bedenk een manier hoe we innovatieve ondernemers kunnen benaderen zodat zij gebruik gaan maken van de voor hen bestemde subsidies. Willen ze bij SNN dan zo graag geld weggeven? Dat vroegen wij ons ook af. Het antwoord is JA, maar wel aan echte innovaties. Dit geeft namelijk een enorme boost aan de noordelijke economie. En dat is nodig. Want helaas loopt het Noorden daarin nog achter ten opzichte van de Randstad. Maar ja, hoe ga je innovatie verbeelden?

Echte innovaties

We kozen er voor om juist geen innovaties te laten zien, maar belachelijke (zelfbedachte) ideeën, zoals de Duo borstel, de Tweetuits Gieter en het Kantoor shirt. Hierbij  communiceerden we de pay-off ‘Voor echte innovaties is er wel subsidie’.
De gehele commercial is in de studio geschoten. De scenes en props zijn gestyled in de huisstijlkleuren van SNN om een duidelijke link met de afzender te houden (en omdat het er gaaf uit ziet).

Resultaat

De filmpjes, foto’s en banners zijn online ingezet en verwezen naar een aparte actiesite. Deze aanpak maakte de campagne zeer goed meetbaar. De campagne is geslaagd. SNN is blij met de resultaten en wij ook. Weer een mooi project waar schoonheid en doelgerichtheid samenkomen. En ondertussen denken wij na over een crowdfundings-campagne voor de Tweetuits Gieter ; )