Let’s Gro

Een festival over de toekomst van Groningen

Opdrachtgever: Let’s Gro / Gemeente Groningen

Let’s Gro gaat over het Groningen van morgen. Het festival speelt zich af in het hart van Groningen, rondom de Grote Markt en Oosterstraat.
Met ‘De toekomst komt steeds dichterbij’ als pay-off, serveert Let’s Gro een gevarieerd programma verdeelt over vier dagen. Visionairs, vrijdenkers en met name “gewone” Groningers houden zich bezig met de toekomst.

De toekomst is koffiedik kijken

Natuurlijk weet niemand exact hoe de toekomst er uitziet. Maar iedereen heeft er wel ideeën en gedachten over. We verwijzen met het hoofdbeeld (met een knipoog) naar het koffiedik kijken. Het beeld moest een museaal karakter hebben met een enigszins vervreemdende sfeer. Maar bovenal een aantrekkingskracht voor eventuele festivalbezoekers.

 

Concept: 212 Fahrenheit, Groningen
Fotografie: Ewoud Rooks, Groningen
Nabewerking: Magic Group Media, Amsterdam

Let’s be free

Naast het campagnebeeld hebben we dit jaar het logo en de nieuwe huisstijl en branding ontwikkeld voor Let’s Gro. We hebben een identiteit neergezet die niet sterk gebonden is aan strakke richtlijnen maar waar vrij mee omgegaan kan worden. Het actiematige en verbindende woord Let’s, hebben we ingezet in de communicatiemiddelen. Zoals Let’s talk, Let’s do business, Let’s speak, etc.

Let’s Gro is een mooi voorbeeld geworden van het vrij omgaan met een huisstijl en toch een sterke identiteit te behouden.

Wil je dit ook? Let’s maak een afspraak ; )